Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Frukt är godis

Av plastblomma - 21 juli 2011 00:00

Hittade en ny blogg igår som lyckades ge mig den där knuffen i rätt riktning som jag nog behöver för att ta tag i mitt liv gällande matvanor och motion. Att se denna starka kvinna kämpa för att kunna göra de saker hon allra helst vill, det får en minst sagt att tänka till. 


Bara för att jag är smal ska jag inte låta människor påverka mig att äta onyttigt, jag ska inte tillåta mig att bli slav under andras påtryckningar eller för den delen mina egna ovanor och laster. Inga fler bortförklaringar nu. Jag har bestämt mig!


Att motionera är bra för min kropp. Om jag vill hålla rörligheten uppe gäller det att ta vara på de dagar då jag faktiskt inte plågas av värk. Jag måste bli av med mitt småätande, för som läget är nu har jag knappt någon ork alls, vilket i sin tur ju går ut över motionen och koncentrationen. Dessutom har jag hyfsat dåliga genetiska förutsättningar som jag inte behöver spä på med dåliga fetter och socker. Nä, nu är det nog!


Mitt första steg är tog jag redan för en dryg vecka sedan när jag köpte klippkort på badhuset. Ikväll har jag bytt bort lakrits och ostbågar mot äpplen och torr-rostade pinjenötter. Imorgon ska jag cykla ner till stan och köpa mer frukt, för är sugen på päron, men de på ica var täckta av flugor så jag avstod från att köpa dem. 


Jag har alltid motiverats lite extra av att få visa upp resultat, älskade att göra mina läxor så att jag kunde visa upp vad jag lärt mig, så kanske kan jag göra en veckorapport i slutet av varje vecka eller något om hur det har gått för mig med kost och motion?  Oavsätt blir det nog träningsdagbok för privat bruk i alla fall. 


Och heja inte på mig, utan tro att jag inte klarar det. Drivs bättre av tron att andra inte tror på mig, då får jag ju något att överbevisa... 


Tack till underbara "Hea" för att du gav mig ny motivation. Jag är sjukt imponerad över dig! Vill du också bli inspirerad? Läsa Helenas blogg http://hea71.bloggplatsen.se

 
 
Helena

Helena

21 juli 2011 15:46

TACK för dina underbara ord om mig och min blogg !!
Jag blir rörd till tårar ska jag säga,för kämpat har jag gjort i 20 år men nu efter min operation som blev ett hjälpmedel och ett verktyg kunde jag ÄNTLIGEN få komma tillbaka till ett liv. JAG vill verkligen ha ett liv i rörelser och få ett hälsosamt liv för att få leva länge och se min barn växa upp. Jag älskar som du att se mig själv bli bättre så jag rekomenderar en dagbok så du ser din förbättring och kämpar mot nya mål.
Tyvärr enligt dig så kommer jag heja på dig,sporra dig mot nya höjder och dina mål. Sätt upp några ,skriv in dem i bloggen så kan du inte fuska,,hihi
Tack igen för dina fina ord. Jag är stolt över mig själv idag,till den människa jag blivit !!
jag finns och jag lever,och jag vågar ta plats på denna jord !
Skäm bort dig själv att må bra,med alla läckerheter som finns i diskarna på affären :)
kram kram

http://www.hea71.bloggplatsen.se

plastblomma

21 juli 2011 22:19

Tack själv, för inspirationen och de fina orden! Nog förstår jag att du har kämpat, och att du fortfarande måste göra det! Det är ju en vanlig fördom att överviktiga personer är lata, och att en GBP-opperation skulle vara den lätta vägen ur övervikt, men tack vare att människor som du delar med dig, kan folk börja inse hur mycket jobb det faktiskt ligger bakom en viktminsknig även om man fått medicinsk hjälp! Fortsätt kämpa!
Kram

 
loosern

loosern

21 juli 2011 17:56

Vilken härlig inställning :-) Jag läser också Hea's blogg och man blir verkligen aspeppad :-) Ha en bra kväll och lycka till med ditt nya sunda liv :-)

http://anotherlooser.blogg.se

plastblomma

21 juli 2011 21:21

Tack så mycket för din fina kommentar! Jag ser verkligen upp till alla som har viljan och styrkan att ta tag i sina liv och göra de förändringar som är nödvändiga för att man ska få ut mesta möjliga av sitt liv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av plastblomma - 21 december 2016 00:50

Njuter av några dagars semester och faller lätt in i en något anorlunda dygnsrytm än vad jag vanligtvis har. Sena kvällar, tidiga morgnar och däremellan ett par timmars förmiddagslur.Den lyxen har inte min make. Han måste fortfarande gå upp kl 06.00 ...

Av plastblomma - 21 december 2016 00:16

Njuter av några dagars semester och faller lätt in i en något anorlunda dygnsrytm än vad jag vanligtvis har. Sena kvällar, tidiga morgnar och däremellan ett par timmars förmiddagslur.Den lyxen har inte min make. Han måste fortfarande gå upp kl 06.00 ...

Av plastblomma - 10 mars 2016 22:38

För en tid sedan bestämde jag mig att det var dags att tag i mitt liv, i min hälsa och skippa allt onödigt socker. Så från och med årsskiftet har jag kämpat med suget, och fallit. Tills jag insåg varför jag föll.   Jag föll för att jag gav mig sj...

Av plastblomma - 18 december 2014 13:59

Såhär skrev jag på Facebook i morse och nu får jag medhåll från Ian Wachtmeister, Sverigedemokraternas rådgivare och tidigare partiledare för Ny demokrati som säger att SD och KD egentligen är samma parti (http://www.etc.se/inrikes/wachtmeister-sd-oc...

Av plastblomma - 17 december 2014 01:06


Har varit frånvarande här i ganska exakt ett år, men nu kändes det som att det var dags att återta skrivandets scen. Idag är det dock skapande av en annan sort som står i fokus! Politisk konst närmare bestämt! Sveriges riksdag möter Disney.     ...

Presentation

Sök i bloggen

Dagens omröstning

Vilken är den bästa årstiden?
 Våren
 Sommaren
 Hösten
 Vintern
 Alla årstider har sin charm

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards