Alla inlägg under maj 2013

Av plastblomma - 9 maj 2013 13:02

När jag idag loggade in på Facebook möttes jag av en bild som väckte mycket känslor hos mig. Bilden föreställde ett brudpar, en lång, slank, mörkhyad man och en kort, kraftigt överviktig, ljushyad kvinna med blont hår. Han hade lagt armen runt henne och båda log stort. Ett vackert fotografi som någon sedan lagt in tecknade tankebubblor på. I kvinnans tankebubbla stod det "love" där o:et bytts ut till ett hjärta. I mannens tankebubbla fanns en bild på ett pass och ett uppehållstillstånd. Bilden är inte bara rasistisk utan även ännu en bild i kategorin "kvinnors kroppar duger inte som de är" och " låt oss skratta åt tjockisen" eftersom att det underförstådda budskapet är att hon är lättlurad som tror att någon skulle kunna älska henne som hon är... Usch jag mår fysiskt illa av att mötas av sånt här. Var bara tvungen att skriva av mig. Hur ska en bemöta saker som detta?!

Presentation

Sök i bloggen

Dagens omröstning

Vilken är den bästa årstiden?
 Våren
 Sommaren
 Hösten
 Vintern
 Alla årstider har sin charm

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards