Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Tårar i mörkret

Av plastblomma - 9 januari 2012 22:23

Tårar föds ur mörkret

I hjärtan brinner ljus

Ditt minne finns inom oss

Med kaffekopp och snus


I denna sena timme

Du kämpar för ditt liv

Vi känner hur vår kärlek växer

Vi glömmer bort allt kiv

Det ända som är viktigt nu,

Det är att hålla samman

Vår omtanke till barn och fru.


Din envishet är evigt stark,

Till synes utan slut

Vi hoppas att kraften inom dig,

Får dig att hålla ut


Att bo i mångas hjärtan

Det säger mer än ord

Så även om du flyger bort

Blir du kvar på denna jord

För inom oss du lever

Du spirar frisk och grön

Jag hoppas att du finner frid

Ja, detta är min bön.


Tillsammans ska vi vandra, med någon tätt brevi´

En hand som stöttar kramar, att hålla sig uti

Med denna hand vi vi finner, en gren som blommar stort

När vi söker, vandrar, för att finna ljusets port.

En port som går till livet, en väg som går till ro

Det enda vi kan göra nu, är att älska, hoppas, tro.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av plastblomma - 21 december 2016 00:50

Njuter av några dagars semester och faller lätt in i en något anorlunda dygnsrytm än vad jag vanligtvis har. Sena kvällar, tidiga morgnar och däremellan ett par timmars förmiddagslur.Den lyxen har inte min make. Han måste fortfarande gå upp kl 06.00 ...

Av plastblomma - 21 december 2016 00:16

Njuter av några dagars semester och faller lätt in i en något anorlunda dygnsrytm än vad jag vanligtvis har. Sena kvällar, tidiga morgnar och däremellan ett par timmars förmiddagslur.Den lyxen har inte min make. Han måste fortfarande gå upp kl 06.00 ...

Av plastblomma - 10 mars 2016 22:38

För en tid sedan bestämde jag mig att det var dags att tag i mitt liv, i min hälsa och skippa allt onödigt socker. Så från och med årsskiftet har jag kämpat med suget, och fallit. Tills jag insåg varför jag föll.   Jag föll för att jag gav mig sj...

Av plastblomma - 18 december 2014 13:59

Såhär skrev jag på Facebook i morse och nu får jag medhåll från Ian Wachtmeister, Sverigedemokraternas rådgivare och tidigare partiledare för Ny demokrati som säger att SD och KD egentligen är samma parti (http://www.etc.se/inrikes/wachtmeister-sd-oc...

Av plastblomma - 17 december 2014 01:06


Har varit frånvarande här i ganska exakt ett år, men nu kändes det som att det var dags att återta skrivandets scen. Idag är det dock skapande av en annan sort som står i fokus! Politisk konst närmare bestämt! Sveriges riksdag möter Disney.     ...

Presentation

Sök i bloggen

Dagens omröstning

Vilken är den bästa årstiden?
 Våren
 Sommaren
 Hösten
 Vintern
 Alla årstider har sin charm

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards