Direktlänk till inlägg 10 mars 2016

En ny utmaning

Av plastblomma - 10 mars 2016 22:38

För en tid sedan bestämde jag mig att det var dags att tag i mitt liv, i min hälsa och skippa allt onödigt socker. Så från och med årsskiftet har jag kämpat med suget, och fallit. Tills jag insåg varför jag föll.


Jag föll för att jag gav mig själv ursäkter att inte lyckas. Ursäkter att inte hålla motivationen uppe.Vid nyår bestämde jag mig för att skippa det onödiga sockret utom i speciella undantagsfall. Min kollega skulle gå i pension i den vevan och hela veckan blev ett undantagsfall, och plötsligt var också fredagsmyset ett speciellt tillfälle...


På torsdagen efter fettisdagen var jag så sötsugen att jag åt en semla(!) ni som inte känner mig förstår nog inte behovet av ett utropstecken efter ordet semla. Jag har ALDRIG gillat semlor. De är för maffiga. Och så gillar jag inte grädde såklart.Men nu var alltså sötsugstrollet i huvudet på helspänn och fick mig att göra detta korkade val. Och fy vad jag mådde dåligt efteråt. Fysiskt dåligt. Magont, huvudvärk, illamående...


Dags att slå näven i boret helt enkelt! Så nu finns det inga fler "speciella tillfällen", inga fler undanflykter och jag har omformulerat min målbild. Inget onödigt socker på hundra dagar, belöning och sedan hundra dagar till, belöning, hundra dagar ytterligare... förhoppningsvis blir detta en livslång livsstilsförändring.


Ännu har det gått bra! 28 dagar utan socker idag och jag har tappat hela 4 kg sedan nyår. Funderar på vad för belöning det ska bli. Kanske en manikyr? Jag har ytterligare några dagar att fundera, men stolt över mig själv, piggare än vanligt och i princip helt kvitt sötsuget bara på en knapp månad! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av plastblomma - 21 december 2016 00:50

Njuter av några dagars semester och faller lätt in i en något anorlunda dygnsrytm än vad jag vanligtvis har. Sena kvällar, tidiga morgnar och däremellan ett par timmars förmiddagslur.Den lyxen har inte min make. Han måste fortfarande gå upp kl 06.00 ...

Av plastblomma - 21 december 2016 00:16

Njuter av några dagars semester och faller lätt in i en något anorlunda dygnsrytm än vad jag vanligtvis har. Sena kvällar, tidiga morgnar och däremellan ett par timmars förmiddagslur.Den lyxen har inte min make. Han måste fortfarande gå upp kl 06.00 ...

Av plastblomma - 18 december 2014 13:59

Såhär skrev jag på Facebook i morse och nu får jag medhåll från Ian Wachtmeister, Sverigedemokraternas rådgivare och tidigare partiledare för Ny demokrati som säger att SD och KD egentligen är samma parti (http://www.etc.se/inrikes/wachtmeister-sd-oc...

Av plastblomma - 17 december 2014 01:06


Har varit frånvarande här i ganska exakt ett år, men nu kändes det som att det var dags att återta skrivandets scen. Idag är det dock skapande av en annan sort som står i fokus! Politisk konst närmare bestämt! Sveriges riksdag möter Disney.     ...

Av plastblomma - 23 december 2013 08:06

Även i år bjuder jag in till julfirande under stjärnorna. Det fina med detta julfirande är att du kan befinna dig var som helst i Sverige, eller utomlands och du kan fira med både vänner, familj och totala främlingar. Tanken med firandet är att himle...

Presentation

Sök i bloggen

Dagens omröstning

Vilken är den bästa årstiden?
 Våren
 Sommaren
 Hösten
 Vintern
 Alla årstider har sin charm

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards