Alla inlägg under mars 2011

Av plastblomma - 25 mars 2011 11:03

Nu har jag påbörjat min resa. Här i Visby skiner solen, men det är lite kallare än hemma. Idag har jag hunnit med en del redan, trots att jag tog sovmorgon. Nu får vi se vad dagen mer har att bjuda på.


Spänn fast säkerhetsbätet, för nu åker vi!

Av plastblomma - 22 mars 2011 19:32

Det är med skräckblandad förtjusning jag blickar framåt. 

I övermorgon drar jag iväg på en resa som kan leda mig precis vart som helst. Spänningen är närvarande, som små fjärilar som fladdrar vilt i min mage, kämpandes för att ta sig ut.


Nu ska det packas. Vad kommer jag behöva? Vad är onödigt? Innan jag kommer hem har det hunnit bli vår på riktigt, vad ska jag ha för skor med mig? Tänk om det blir regn alla fem veckorna? AAAAAGH! Tankarna trängs i min allt för trånga skalle. Brottas med varandra. Det som känns rätt i ena stunden känns väldigt främmande i nästa. 


Vem kommer jag få möta? Vilka historier kommer jag få dela? Detta är något helt annat än jag är van vid. Jag vet inte riktigt vad som förväntas av mig. Inte heller vad jag ska förvänta mig av min tid på Gotland. Förhoppningsvis kommer det att kännas bra, ge mig många nya kunskaper och kontakt med nya delar av mig själv och min yrkesroll. Vad gör jag om det inte blir så? *Piiiiriiigt* 

Av plastblomma - 21 mars 2011 11:17

Det har hunnit hända mycket sedan jag sist skrev, både privat men också i skolan.Vet inte om jag sagt det förut, men jag går just nu andra året på fritidsledarutbildningen på Jämshögs folkhögskola i Blekinge. Vi ska snart ut på ett riktigt äventyr och det är detta som dagens inlägg kommer handla om.


Jag och mina kurskamrater ska i maj göra en studieresa till Kaliningrad, Ryssland där vi ska besöka olika typer av barn- och ungdomsverksamheter. Vi har en förhoppning att kunna dela ut lite gåvor, exempelvis fotbollar, till ungdomarna vi möter. Vi har fått en donation från företaget scandinavianstuff, som vi är mycket tacksamma över.


Är du nyfiken på att veta mer om vår resa, är du välkommen att titta in på vår nyskapade blogg, http://fritidsledaretillryssland.bloggsida.se   Där kommer du kunna följa vår väg till Kaliningrad. Vi kommer dessutom att publicera namnen på våra sponsorer där, så är du sugen på att synas lite extra och bidra till en god sak är du välkommen att kontakta oss.


På återseende!

Presentation

Sök i bloggen

Dagens omröstning

Vilken är den bästa årstiden?
 Våren
 Sommaren
 Hösten
 Vintern
 Alla årstider har sin charm

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards