Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Lagen om alltings jävlighet

Av plastblomma - 4 juli 2011 12:28

Varför kan man inte bara förlita sig på att om man beställer en tjänst med syfte att underlätta, att den då ska fungera?!


Jag förväntade mig att när det stod studentpris på tjänsten för adressändring att jag skulle få det automatiskt, men ack nej. 


Därför avslutade jag beställningen, genom att avbryta innan jag fyllt i mina betalningsuppgifter. Trodde jag -men nej, så enkelt var det inte.


När jag ringde dem, hade min anmälan gått igenom trots allt. Med en faktura på 600 kronor istället för 125:- När telefonisten i kundtjänst sa att hon ändrade summan i efterhand, men om det ändå blev några problem så skulle jag ringa, då trodde jag på att allt skulle lösa sig, men ack nej.


När fakturan någon dag senare trillade ner i brevlådan på adressen jag just flyttat ifrån, stod det fortfarande 600:- på den. Och när jag ringde telefonnumret som stod på fakturan trodde jag att jag skulle komma fram, men ack nej.


Numret gick bara att ringa från fast telefon. Efter många om och men och samtal med diverse personer fick jag tag på ett nummer man kunde ringa från mobiltelefon, och mitt problem var ur världen trodde jag. Men så var det inte.


Jag betalade in den rätta summan på 125.- till adressändring, som avtalat. Från och med den 1/7 skulle adressändringen börja gälla. Men när räkningarna skulle betalas den siste, insåg jag att min elräkning varken kommit till min gamla eller nya adress. Efter att ha ringt posten och elbolaget (som också ansvarar för bredband och telefoni)och efterlyst den,  lovade elbolaget att skicka en kopia. 


Någon dag senare ringde min vän (som fortfarande har tillgång till min gamla lägenhet) och sa att min elräkning hade kommit. Summan var väldigt hög, vilket fick mig att bli misstänksam. När jag avslutade mitt bredbandsabonnemang förväntade mig att det inte skulle komma fler räkningar. Men ack så fel jag kunde ha.


Efter ytterligare några samtal med elbolaget den 30/6 lovade de att skicka en redigerad faktura.Nu förväntade jag mig i alla fall att min post skulle komma till min nya adress. Men ack nej.


 Idag är det den 4/6 och posten har varit här, utan att jag har fått min elräkning. 

Folk verkar tro att sitta i telefonkö, är det roligast jag vet, och att jag inte har något annat för mig. Men kan ni gissa vad?

- Det gör jag inte!!!


Jag antar att det är lagen om alltings jävlighet som spelar mig ett spratt som innebär att komplicera allt så mycket som möjligt när jag tror att jag har gjort allt för att lämna över ansvaret på andra. Men det är väl som man säger, vill man ha någonting gjort ordentligt - då får man göra det själv.

 
 
Ingen bild

Egon

4 juli 2011 16:03

Som sagt, det är vuxna människor du har att göra med. Tyvärr betyder detta att allting som kan gå åt pipsvängen, gör så.

Bummer =/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av plastblomma - 21 december 2016 00:50

Njuter av några dagars semester och faller lätt in i en något anorlunda dygnsrytm än vad jag vanligtvis har. Sena kvällar, tidiga morgnar och däremellan ett par timmars förmiddagslur.Den lyxen har inte min make. Han måste fortfarande gå upp kl 06.00 ...

Av plastblomma - 21 december 2016 00:16

Njuter av några dagars semester och faller lätt in i en något anorlunda dygnsrytm än vad jag vanligtvis har. Sena kvällar, tidiga morgnar och däremellan ett par timmars förmiddagslur.Den lyxen har inte min make. Han måste fortfarande gå upp kl 06.00 ...

Av plastblomma - 10 mars 2016 22:38

För en tid sedan bestämde jag mig att det var dags att tag i mitt liv, i min hälsa och skippa allt onödigt socker. Så från och med årsskiftet har jag kämpat med suget, och fallit. Tills jag insåg varför jag föll.   Jag föll för att jag gav mig sj...

Av plastblomma - 18 december 2014 13:59

Såhär skrev jag på Facebook i morse och nu får jag medhåll från Ian Wachtmeister, Sverigedemokraternas rådgivare och tidigare partiledare för Ny demokrati som säger att SD och KD egentligen är samma parti (http://www.etc.se/inrikes/wachtmeister-sd-oc...

Av plastblomma - 17 december 2014 01:06


Har varit frånvarande här i ganska exakt ett år, men nu kändes det som att det var dags att återta skrivandets scen. Idag är det dock skapande av en annan sort som står i fokus! Politisk konst närmare bestämt! Sveriges riksdag möter Disney.     ...

Presentation

Sök i bloggen

Dagens omröstning

Vilken är den bästa årstiden?
 Våren
 Sommaren
 Hösten
 Vintern
 Alla årstider har sin charm

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards