Alla inlägg den 30 januari 2011

Av plastblomma - 30 januari 2011 14:53

När jag vaknade kände jag mig utvilad, när jag öppnade ögonen var lägenheten ren och nystädad, när jag öppnade kylskåpet stod där en hemgjord jordgubbssmoothie och väntade på mig, när jag drog upp persiennen smekte solen mitt ansikte. Att vakna upp till denna underbara dag, vad mer kan man göra än att le?


Solen skiner och min termometer(som visserligen står mitt i detta starka sken) visar på hela 13 grader! Klockan har nyss slagit tre och jag har precis ätit den mest saftiga apelsin jag någonsin haft privilegiet att sätta tänderna i. Har dessutom hunnit med att färdigställa ännu en skoluppgift (och haft ett riktigt givande samtal om religion, kultur, reinkarnation och andar) tillsammans med min kära klasskompis och vän. 


Nu ska jag bädda min säng och diska frukostdisken och låta Ted Gärdestads "Oh, vilken härlig dag" dåna ur högtalarna och tala för sig själv. När detta är avklarat bär det av till internatet, där jag ska jag  hälsa de nya kursdeltagarna välkomna till skolan och byn. Ser fram emot att lära känna dem, det är alltid lika spännande att möta nya personer.


Presentation

Sök i bloggen

Dagens omröstning

Vilken är den bästa årstiden?
 Våren
 Sommaren
 Hösten
 Vintern
 Alla årstider har sin charm

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards