Alla inlägg den 19 juni 2011

Av plastblomma - 19 juni 2011 23:03

Visst är det härligt?

Underbart!

Vad då, undrar du. Vänta lite så ska jag förklara.


Ni vet den där känslan som brukar infinna sig strax innan sommarlov eller semester, den där känslan av att det har varit alldeles för mycket att hålla i huvudet under en längre tid. Den där känslan av matthet, att allt är väldigt tungt och jobbigt. Längtan att få lägga sig i solen och bara slappa, ta det lugnt, vila. Så kände jag de sista veckorna i skolan. Så mycket som skulle hinnas med, på så fruktansvärt kort tid. Jag bestämde mig i samråd med min kropp, att därför växla ner, göra allt i ett lite lugnare tempo, och därmed också vänta lite med sommarlovet. Sagt och gjort. 


Den 1:e juni var det skolavslutning, men efter den högtidliga cermonin i kyrkan, väntade mer skolarbete på mig när jag kom hem. Men så, den 8:e var sista praktiska uppgiften klar, och den 12:e sista skriftiliga uppgiften inlämnad. Härliga känsla, ledighet. Tänkte jag...


Men ack, då slog det mig, att jag har två intensiva arbetsveckor framför mig, med en härlig och avkopplande helg som skiljer dem åt. Ledigheten nalkas, den är inom räckhåll. Trodde jag.Hah Ibland kan man skratta över hur naiv man kan vara. För när jag stiger upp ur min säng, den sista dagen i min första arbetsvecka, så blinkar min telefon, för att göra mig varse om att någon har lämnat ett röstmeddelande till mig. Undrar vem det kan vara..."Hej, det är K..."


Ett par sekunder senare, önskade jag att jag inte visste. Min lärare. En av mina kompletteringar har inte blivit godkänd, den måste kompletteras ytterligare en gång. Där gick den lediga helgen åt skogen!  Nu har jag slitit, lånat och läst en bok, letat mer information på nätet och skrivit ungefär 1000 nya ord i min uppsats. Härligt! Jovisst, men jag trodde inte att det skulle behövas. Nu ser jag framför mig hur jag får slita med den ytterligare några intensiva timmar, innan den är redo att lämnas in. Nu håller jag tummarna för att det är de sista orden jag skriver under den här utbildningens namn. För nog tusan har jag gjort mig förtjänt av lite ledighet!

Presentation

Sök i bloggen

Dagens omröstning

Vilken är den bästa årstiden?
 Våren
 Sommaren
 Hösten
 Vintern
 Alla årstider har sin charm

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards